6 Temmuz 2013 Cumartesi

"Ali İhsan"ların Harcanmaması İçin 'Pilot Takım'


Yaser Yıldız, Adem Büyük, Koray Şanlı, Orhan Gülle, Ömer Karancı, Oğuz Ceylan, Mehmet Erkut Şentürk, Hüseyin Cankurt Atasoy... bu isimler son yıllarda Beşiktaş'ın alt yapısından yetişmiş ancak yeteneklerinin, alt yapıda gösterdikleri performanslarının ve potansiyellerinin değerinin yeterince bilinmediğini düşündüğüm isimler olarak aklıma geliyor.Değerinin yeterince bilinmemesi konusunu açacak olursak; bu isimler "olurdu veya olmazdı" bu tartışılır ama zaten 'yetenekleri' sayesinde Beşiktaş alt yapısına dahil olmuşlar,  gerek Beşiktaş alt yapısının çeşitli kademelerinde gerekse genç milli takımlarda gösterdikleri başarılı performanslarla  "sağlam potansiyelli" olarak nitelendirilebilecek isimler.Bu isimlerin profesyonel sözleşme yapılma, A takımda idmana çıkma, sezon başı-devre arası kamp görme ve kiralık gittikleri takımlarda yeterince takip edilme, ilgilenilme gibi hakları benim nazarımda yaşam hakları kadar elzem. Son dönemde 'elden kaçan' Orhan Gülle(1992), Mehmet Erkut Şentürk(1994) ve Hüseyin Cankurt Atasoy'un(1994) ayrılış şekilleri "vah" dedirtecek cinsten.Üçü de ilgisizlik neticesinde profesyonel sözleşme imzalanmadan takımdan ayrılan isimler.Bilhassa Orhan Gülle A milli takıma da yükselerek "kaçan balık büyük olur" dedirtti. Orhan'ın Beşiktaş'ta oynarken Ümit milli takım kadrosundaki tek 'amatör'  futbolcu olması  neyle, nasıl açıklanır; anlayabilen beri gelsin.

Yukarıda ismini zikrettiğim isimlere bir yenisi daha katılmak üzere: Ali İhsan Şahin.Ali İhsan 1993 doğumlu bir hücum oyuncusu.Sağ/sol  ve merkez forvet oynuyor.Yeteneklerine ve teknik özelliklerin fazla girmek istemiyorum, bu konuda detaylı bilgiyi Mustafa abinin(Cartalete) buradaki yazısından okuyabilirsiniz.Ali İhsan 13 yaşında Beşiktaş alt yapısına girmiş, çeşitli kademelerde kaptanlık yapmış ve -TFF istatistiklerine yansımayanlar hariç-  98 maça çıkıp 44 gol atmış yine bir okadar da asist yapmış bir yavru kartal.Geçtiğimiz sezon başında 3.Lig takımlarından İskenderunspor 1967  takımına kiralandı.Burada 12 maçta forma giyip 2 gol attı.Devre arasında da İskenderun ile olan kiralık sözleşmesini kendi isteğiyle feshetti. İşte o Ali İhsan'la konuştum; 'bir dokundum bin ah işittim'.Ali İhsan ilgisizlikten, A takımda kendini gösterebilme fırsatı verilmemesinden oldukça şikayetçi.Ali İhsan'ın söylediklerini kısa kısa özetleyecek olursak;

"Geçtiğimiz sezon başında profesyonel sözleşme imzaladım.Ben Beşiktaş'ta kalmayı,  kampa gitmeyi beklerken bana "Ya İskenderun'a gidersin ya da tek başına idman yaparsın" dayatması yapıldı."

"Kulübe gelen teklifleri bana bildirmiyorlar; şans verilmediği gibi önümü de açmıyorlar."

"Geçen sene hakkımda çıkan 'kilolu' 'Samet Aybaba istemiyor' gibi haberler tamamen yalan.Ben fizik olarak her zaman hazır durumda oldum.Sahada gereken cevabı zaten veriyorum.Ayrıca Samet Aybaba ile yüzyüze bile gelmedim."

"Beşiktaş'ın sözleşmeli profesyonel futbolcusuyum ancak kulüpten benimle irtibat kuran kimse yok, kampa götürülmediğimi dahi internet sitesinden öğreniyorum."

"İskenderun'da şartlar çok kötüydü.Düzenli idman konusunda ve maddi konularda sıkıntı vardı.Maç başı ücretimden dolayı oynatılmadım ve sözleşmemi ilk yarının bitmesine dört maç kala feshettim."

"Kiralık bulunduğum sürece beni kulübümden takip eden kimse olmadı ve hakkımda herhangi bir rapor da yazılmadı.Bana da 'yetersizsin ya da Hoca istemiyor' tarzı hiçbir bilgi verilmiyor."

Ali İhsan'ın bu açıklamalarına benzer hayıflanmalar ayrılan diğer gençlerin ağzından da  haber  konusu oluyordu ama 'o kadar da değil!' diyordum.Lakin duyduğum bu cümleler sonrası Orhan, Erkut ve Hüseyin Cankurt'un ayrılmaları onlar açısından gayet anlaşılabilirken kulüp açısından durumun hiç de iç açıcı olmadığını gösterdi.

Pilot Takım



Önder Özen alt yapı konusuna ciddi anlamda eğiliyor.İmza töreninde ve daha sonraki basın toplantısında alt yapı ile ilgili mevzularda bilgi birikimi olduğunu ve göreve gelir gelmez bu konuda bir çalışma yaptığını sarfettiği sözlerle açıkça ortaya koydu.Tabii ki birtakım olgular "şıp" diye değişmiyor, zaman istiyor.Önder Özen'in bu zaman isteyen en mühim projelerinden birisi 'pilot takım' konusu.Kendisi BAL'dan bir takımla anlaşılacağını açıklamıştı.Bu takım Dikilitaş ya da Tekirdağspor olacak kuvvetle muhtemel.Tekirdağspor'un başkanlığına geçtiğimiz haftalarda Ahmet Nur Çebi'nin yakın akrabası Orhan Çebi seçildi ve şirket olarak sponsor oldular.

Peki pilot takımın getirileri neler olur?Evvela BAL takımının tercih edilme sebebinin 'maliyet' olduğunu belirtelim.Bu ligden alınacak bir takıma yapılacak yatırım ve antrenör, futbolcu katkısıyla birlikte bu takım kısa sürede profeyonel lige yükselecek ve daha sağlıklı sonuçlar vermeye başlayacaktır.

Pilot takımda, alt yapıda yetişen ( bugünü düşündüğümüzde Ali İhsan, Muhammed Demirci, Mertcan Aktaş, Kadir Arı, Ümit Karaal, Ömer Arslan, Muhammet Himmet vs. ) ve transfer edilip A takımda yer bulamayan genç futbolcular ( bugünü düşündüğümüzde Burak Kaplan, Sinan Kurumuş, Berat Çetinkaya, Günay Güvenç vs. ) değerlendirilebilir.Futbolcular burada rekabet ortamına alışırlar, baskı altında oynayabilmeyi; problem çözebilmeyi, karar vermeyi öğrenirler, alt liglerin sert, amiyane tabirle 'gaddar' yapısı nedeniyle fiziki mücadeleye ayak uydurup güçlenirler.( Bunlar A2 Liginde edinilmesi imkansız tecrübeler). Ayrıca pilot takımın yer aldığı ligin statüsünün izin verdiği sınırlar dahilinde "yatırım" yabancıları transfer etmek de mümkün olur.Örneğin; Pedro Franco üç yıl önce keşfedilip gözünün önünde pişebilir.Hem daha az ücretle transfer etmiş olunur hem de adaptasyon sorununu atlatmış bir şekilde takıma dahil edilir.Ya da ülkende düzenlenen U20 Dünya Kupası'ndan bir Ali Adnan, bir İskandarov, bir Aminu Umar, bir Geria bir Mossad Awad kumarı oynanabilir.Hem de hiçbir şey kaybetmeyeceğin bir kumar.Bunların dışında bir gözlem ağı getirisi de olacaktır.Aynı ligde mücadele eden takımlardaki yetenekleri daha yakından takip etme ve analiz fırsatı doğacaktır.Şener Özbayraklı, Veysel Sarı, Emrah Başsan, Salih Dursun, Özgür İleri gibi futbolcular değeri milyon euroları bulunca değil henüz alt liglerdeyken radara girer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder